Principper for undervisningens kvalitet
Formål
Princippet for institution/hjem-samarbejdet skal sikre, at institutionen og forældrene i samarbejde tager ansvar for det enkelte barns faglige udvikling samt udviklingen af klassen som en social enhed.
Mål
At højne undervisningens kvalitet.
Institutionens ansvar
Institutionen vil sørge for:
- At sikre optimale rammer og ro for et godt læringsmiljø.
- At der er gode læremidler og IT-redskaber til rådighed.
- Løbende pædagogisk udvikling.
- At afsætte tid og ressourcer til forberedelse, relevant efter-eller videreuddannelse og vidensdeling.
- At sikre og videreudvikle organisering af Kerneteams som medvirker til fælles ansvar ift. den enkelte klasse.
- At sikre et højt informationsniveau om det faglige indhold og den enkelte elevs udbytte heraf.
- At styrke og udvikle alle elever uanset niveau.
- At tilstræbe fornyelse og variation i undervisningen.
Forældrenes ansvar
Forældrene vil sørge for:
- At eleverne møder undervisningsparate på Naur-Sir Skole og Børnehus; veludhvilede, sunde madpakker, kommer til tiden, idrætstaske, penalhus, materialer m.v.
- At være loyal overfor og bakke op om institutionen og gøre det synligt for eleverne.
- At være engageret i børnenes gang i institutionen, herunder bl.a. prioritere den daglige læsning og være opdateret via Aula.
- At udvise accept af og forståelse for fravær ifm. efter-eller videreuddannelse.
- At lære barnet nødvendigheden af en hensynsfuld klasserumskultur.