Institution og hjem-samarbejdet

Kære forældre

Samarbejdet mellem institution og hjem har en stor betydning for børnenes trivsel, læring og fællesskaber. Det vil vi gerne sætte fokus på samt udvikle det gode samarbejde, som vi allerede har. Intentionen er klar. Vi skal ”spille hinanden gode” og gøre alt, hvad vi kan for at vi hver især kan lykkes med opgaven. 

Med ønsket om et fortsat godt samarbejde,
Medarbejdere, ledelse og bestyrelse ved Naur-Sir Skole og Børnehus

Hovedindhold
Forældre og institution har ansvar for klassens fællesskab.

Det er væsentligt for børnenes trivsel, når der er en god og konstruktiv dialog mellem institution og hjem.

Institutionen vil sørge for at skabe gode rammer og et godt læringsmiljø.

Forældrene har et ansvar for at bakke institutionens beslutninger op overfor børnene.

Forældre kan tale et barn ind i fællesskabet og ud af fællesskabet.

Alle parter tager ansvar for en positiv, tydelig og imødekommende kommunikation.

Styrkelse af barnets og klassens trivsel 

Forældre og institution har ansvar for klassens fællesskab

Styrkelse af barnets og klassens trivsel 

Forældresammenhold 

Forældresammenhold

Roller og ansvar 

Roller og ansvar

Kvaliteten i institutionen

Kvaliteten i institutionen

Kommunikation mellem institution og hjem 

Kommunikation mellem institution og hjem 

Henvendelse i svære situationer

Henvendelse i svære situationer