Principper for kvaliteten i institutionen

Formål

Princippet for institution-hjem-samarbejdet skal sikre, at institutionen og forældrene i samarbejde tager ansvar for det enkelte barns læringsmæssige udvikling samt udviklingen af børnegrupperne som en social enhed.

Mål

At højne læringens kvalitet.

Institutionens ansvar

Institutionen vil sørge for:

  • At sikre optimale rammer og ro for et godt læringsmiljø.
  • Løbende pædagogisk udvikling.
  • At afsætte tid og ressourcer til forberedelse, relevant efter- eller videreuddannelse og vidensdeling.
  • At sikre og videreudvikle organisering af teams som medvirker til fælles ansvar i forhold til de enkelte børnegrupper.
  • At sikre et højt informationsniveau om det faglige indhold og det enkelte barns udbytte heraf.
  • At styrke og udvikle alle børn uanset niveau.
  • At tilstræbe fornyelse og variation i læringsmæssige sammenhænge.

Forældrenes ansvar

Forældrene vil sørge for:

  • At børn møder parate på Naur-Sir Skole og Børnehus; eksempelvis veludhvilede, sunde madpakker, kommer til tiden, idrætstaske, penalhus, materialer m.v.
  • At være loyal overfor og bakke op om institutionen og gøre det synligt for børnene.
  • At være engageret i børnenes gang i institutionen, herunder bl.a. prioritere den daglige læsning og være opdateret via Aula.
  • At udvise accept af og forståelse for fravær i forbindelse med efter- eller videreuddannelse af personale.
  • At lære barnet nødvendigheden af en hensynsfuld kultur.