Principper for kvaliteten i institutionen
Formål
Princippet for institution-hjem-samarbejdet skal sikre, at institutionen og forældrene i samarbejde tager ansvar for det enkelte barns læringsmæssige udvikling samt udviklingen af børnegrupperne som en social enhed.
Mål
At højne læringens kvalitet.
Institutionens ansvar
Institutionen vil sørge for:
- At sikre optimale rammer og ro for et godt læringsmiljø.
- Løbende pædagogisk udvikling.
- At afsætte tid og ressourcer til forberedelse, relevant efter- eller videreuddannelse og vidensdeling.
- At sikre og videreudvikle organisering af teams som medvirker til fælles ansvar i forhold til de enkelte børnegrupper.
- At sikre et højt informationsniveau om det faglige indhold og det enkelte barns udbytte heraf.
- At styrke og udvikle alle børn uanset niveau.
- At tilstræbe fornyelse og variation i læringsmæssige sammenhænge.
Forældrenes ansvar
Forældrene vil sørge for:
- At børn møder parate på Naur-Sir Skole og Børnehus; eksempelvis veludhvilede, sunde madpakker, kommer til tiden, idrætstaske, penalhus, materialer m.v.
- At være loyal overfor og bakke op om institutionen og gøre det synligt for børnene.
- At være engageret i børnenes gang i institutionen, herunder bl.a. prioritere den daglige læsning og være opdateret via Aula.
- At udvise accept af og forståelse for fravær i forbindelse med efter- eller videreuddannelse af personale.
- At lære barnet nødvendigheden af en hensynsfuld kultur.