Indsats 3 - Organisering og opfølgning af indsatser
Vi arbejder systematisk med at prioritere, organisere og følge op på vores pædagogiske indsatser gennem data, evaluering og en fælles forståelse af skolens lokale kultur og behov. Indsatserne tilpasses løbende for at sikre, at de skaber værdi for både elever og medarbejdere. Vi anvender interne og eksterne ressourcepersoner strategisk og understøtter samarbejde, pædagogisk analyse og fleksible læringsmiljøer. Vores praksis bygger på fælles refleksion, videndeling og en målrettet indsats for både faglig og social udvikling hos eleverne.
Skolen organiserer og understøtter arbejdet, så medarbejderne kan samarbejde om udviklingen af undervisningen, forberedelsen og efterbehandlingen. Det foregår f.eks. på følgende måder:
- Vi afsætter tid og struktur til fælles forberedelse, hvor lærere arbejder sammen om planlægning og evaluering af undervisningen.
- Vi bruger co-teaching hvor det er muligt, hvor lærere kan udvikle undervisningen sammen og give hinanden feedback.
- Der er en systematisk brug af teammøder, hvor medarbejdere deler erfaringer og justerer deres undervisning i fællesskab.
- Vi har fokus på professionel læring og kompetenceudvikling, hvor medarbejderne får inspiration fra hinanden og eksterne fagfolk.
- Eleverne inddrages i evalueringen af deres egen læring og trivsel, og deres feedback bruges til at justere undervisningen.
- Forældre inddrages aktivt i opfølgningen, så de løbende kan få indsigt i deres børns deltagelse og udvikling.
- Refleksion og justering af indsatserne sker også på organisatorisk niveau, hvor skolens overordnede mål og strategier bliver justeret i forhold til de erfaringer, der opnås.